HODINY PŘÍRODOPISU V 7. TŘÍDĚ

Vyložit, zapsat, vyzkoušet? Šlo by, ale co na to dnešní moderní děti? Nuda, nic moc….

A tak je dobré, pokud to lze, obohatit výuku o jiné metody.

27. ledna nám s laboratorní prací na téma „PLAZI A PTÁCI“ pomohli páni učitelé z gymnázia Lanškroun – Ivo Toncr a Jan Růžička. Zjišťovali jsme, za jak dlouho se dostane vlaštovka do teplých krajin, z čeho je skořápka vajíčka ptáků či plazů, jak se psalo ptačím brkem, proč ptáci létají a zkusili jsme si složit puzzle – ptáci – podle typických znaků aneb „podle nosa poznáš kosa“. Největší úspěch však sklidili dva živí návštěvníci naší laborky: za ještěrky – agama a za hady korálovka.

O týden později 2. února k nám na besedu přišel pan Aleš Hampl – místní ornitolog. Dozvěděli jsme se, proč se k nám vlaštovky z teplých krajin vracejí, které druhy ptáků jsou u nás nejvíce ohroženi, jak se vlastně provádí „sčítání obyvatel v ptačí říši“. Na závěr jsme si prohlédli Výra velkého v životní velikosti.

Všem třem pánům moc děkujeme za zajímavé povídání, nové vědomosti a těšíme se zase někdy příště.

J. Beranová

Mohlo by Vás dále zajímat...